Een greep uit onze merken

Our strategy

Why

We exist to create the most inspiring drinking experiences for any social occasion

How

Through our people who live by our 4 core values

What
  • Always inspire
  • Engage others
  • Make impact
  • Dare to

Het belangrijkste onderdeel van Maxxium zijn de mensen. Individuen die samen de cultuur van Maxxium maken tot wat die vandaag de dag is. Een cultuur waar we trots op zijn. Benieuwd hoe de cultuur van Maxxium zich vertaalt binnen onze verschillende afdelingen? Neem dan snel een kijkje bij onze afdelingen.

Our future

Vanuit onze kernwaarde ‘Engage others’ zetten we ons in voor de wereld waar Maxxium onderdeel van uitmaakt. Het Green Team, bestaande uit collega's van verschillende afdelingen, neemt hierin het voortouw. Op basis van onze waarden hanteren we de volgende Sustainability Strategy:

Join the movement

Reduce carbon emissions

Een groot onderdeel van onze footprint is de uitstoot die we veroorzaken. Op dit vlak zijn we hard bezig met het creëren van bewustwording, zowel intern als extern. Zo stimuleren we bijvoorbeeld groen reizen door middel van ons fietsenplan.

Taking care of people

Maxxium bestaat uit mensen. Mensen die we ontzettend hard nodig hebben om dagelijks onze missie: ‘We exist to create the most inspiring drinking experiences for any social occasion’ waar te kunnen maken. We investeren dan ook graag in de duurzame inzetbaarheid van onze medewerkers. Dit doen we o.a. door actief aan de slag te gaan met learning & development en werkgeluk.

Sustainability Strategy
Lead by example
Geef Maxximaal
Green Office
Taking care of people
Reduce carbon emissions
Lead by example

Het goede voorbeeld geven door anderen te informeren en te betrekken in de stappen die Maxxium zet en wil gaan maken op het gebied van MVO, people, planet en profit.

Geef Maxximaal

Door middel van het Geef Maxximaal project zetten we ons jaarlijks in voor verschillende goede doelen die aansluiten bij onze core values. Naast een donatie zetten we met 'Maxximaal Doen' verschillende acties op waarbij we samen met collega’s onze handen uit de mouwen steken en vrijwilligerswerk doen. Bekijk foto's van de verschillende acties hieronder.

Green Office

De groene organisatiedoelstelling van Maxxium luidt als volgt: ‘In 2026 heeft Maxxium een klimaatneutraal kantoor’. Hiervoor zetten we verschillende initiatieven op zoals het gebruik van windenergie, paperless office en KRNWTR.

Maxximaal Doen

River clean up
Resto van Harte
Dyadis
Aardbevingen Turkije en Syrie
Voedselbank Amsterdam
Meer Bomen Nu
Our history
1575

Lucas Bols

Lucas Bols is het oudste gedistilleerd merk ter wereld en een van Nederlands oudste nog actieve bedrijven. Lucas Bols is wereldwijd bekend om de kwaliteit van zijn jenevers en de indrukwekkende Bols Likeuren reeks. De Bols Likeuren lijn bestaat uit 40 verschillende smaken en is daarmee dé autoriteit op cocktailgebied. In Nederland is Lucas Bols marktleider in binnenlands gedistilleerd door middel van het sterke jenever- & vieux merkenportfolio van Lucas Bols.

1961

The Edrington Group

The Edrington Group is producent van meerdere, zeer bekende en gerespecteerde whiskymerken, zoals: The Famous Grouse, marktleider binnen de premium scotch blended whisky, en de prestigieuze single malts: The Macallan en Highland Park.

2009

Maxxium Nederland

Maxxium heeft twee aandeelhouders: Lucas Bols en The Edrington Group. Naast de twee aandeelhouders werken we ook samen met 5 verschillende Brand Partners met ieder een eigen portfolio. Door deze samenstelling van marktleidende, opkomende en iconische merken beschikt Maxxium over een uniek portfolio waarmee we marktleider zijn op het gebied van gedistilleerde dranken in Nederland.

2021

Maxxium BeLux

In 2021 is Maxxium Belux opgericht. We streven naar zo veel mogelijk synergie tussen de verschillende landen. De Belux uitbreiding versterkt onze positie in de markt. Een positie die we stap voor stap verder uitbreiden.